neděle 10. října 2010

Kuchynske drevene pomucky - Wooden utensils

V lete jsem objevila na blogu u Geninne tenhle prispevek a odkaz k Stephanie. Ta uvadi postup jak si udelat z vceliho vosku a mineralniho oleje "hmotu" na osetreni drevenych varecek,misek,prkenek atd. 1 dil vceliho vosku se rozpusti ve sklenicce ve vodni lazni a pak se pridaji 4 dily mineralniho oleje. Po zchladnuti muzete zacit nanaset,je to velice prijemne na ruce a tak ani nevadi,ze se musi aplikace dost casto opakovat.Kuchynske nacini pry dele vydrzi,nenatahuje do sebe tekutiny a vypada mnohem lepe.

I found this on Geninne's blog this summer and went to check Stephanie's blog as well.I tried it and it turned out really well.You have to re-apply it quite frequently but the bees wax with the oil feels very good on your hands and the utensils are so nice and shiny after the application that I don't really mind to do it. 1 part bees wax to 4 parts of mineral oil. Melt the bees wax in a jar in the water bath then add the oil to it.It will blend together nicely and after it cools down you can start oiling :))

Posted by Picasa

10 komentářů:

Helena Davidová řekl(a)...

Moni, díky za typ! To náčiní vypadá opravdu výborně.
Měj krásnou neděli, zdravím Helena

Evik řekl(a)...

Moni, díky za tip ;) Ukládám a vyzkouším.

Krásný den
Eva

Ivana řekl(a)...

Monika, díky za tip. Mám doma drevenú ručne vydlabanú misu na halušky. Je surovo vykresaná, neopracovaná, čo sa mi páči, ale používaním stratila na kráse, takže určite vyskúšam. Len netuším kde u nás zakúpim minerálny olej, dá mi niekto tip? Včelí vosk určite na trhu od včelára. Díky.

Monika řekl(a)...

Ahoj Helco,Eviku a Ivo,diky za navstevu.Jestli vyzkousite,tak napiste jak jste dopadly.

Ivo,u nas se tento olej prodava v lekarne.

Anonymní řekl(a)...

A zase jeden dobry tip urcite ho vyskousim .Liz

Anonymní řekl(a)...

Dnes jsem se dostala do mesta tak jsem koupila Vcely vosk a mineralni olej kteremu se u nas rika Liquid Paraffin B.P tak ze v Cesku to taky bude Parafin ale z lekarny protoze se taky pouziva pri zacpe.Liz

Ivana řekl(a)...

Liz,díky pekne.Skúsim u nás v lekárni.

Anonymní řekl(a)...

Tak jsem to dnes udelala ale mam v tom male zmolky takze nevim jestli to tak ma byt anebo jsem to nekde zorala ,no nevadi pracuje to dobre naolejovala jsem par veci a take jsem stim naolejovala dreveny stolek v obyvaku a hned to na nem bylo videt i hezky vonel.Liz

Anonymní řekl(a)...

Tak jsem to dnes opravila ,kdyz jsem to delala a smichala to dohromady tak jsem to nemela dost horke a proto se to poradne nesmichalo. Dnes jsem to dala do mikrovlnky a znovu ohrala a je to uz pekne hladke.Liz

Monika řekl(a)...

Liz,jsem moc rada,ze se to povedlo.Ano voni to uzasne, pripomina mi to medove bonbony :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Výmena chnapek - potholder Swap 2011


free counters

Follow this blog with bloglovin

Follow Moničino kreativní tvoření